Saturday, December 24, 2011

Dating råd: Bør du spille med galskap?

Jeg har en venn med et stort problem, en fyr som trenger gode dating råd dårlig. Alle kvinner han datoer er dysfunksjonelle, og han kan ikke finne ut hvorfor. Faktisk, de fleste av kvinner han datoer er ikke bare dysfunksjonelle, de er psykotisk.


Faktisk, når kom til meg for noen dating råd, han fortalte en historie om siste kvinnen han datert, hvor hun bokstavelig stalked ham i tre måneder etter forholdet endte, en dag kaller ham en "Nazi," neste kalle ham de søteste fyren på jorden. Det ble så ille han besluttet å selge sitt hus og flytte ut av staten. Ingen vits, dette er en sann historie.


Dette er imidlertid ikke den første kvinnen som dette han er datert. Faktisk er de fleste kvinner som han er datert som dette. Nå, du tenker kanskje denne fyren er dårlig utseende og blakk, en komplett taper hvem rettferdig ikke kan "gjøre noe bedre." Sannheten, er imidlertid dette: fyren 6'2 ", i god form, utgjøre for GQ, og gjør veldig bra økonomisk. Og han kan være en morsom, vittig fyren til å henge med. Hvorfor da, denne fyren kommer til meg for dating råd?


Det er faktisk flere svar på dette spørsmålet (og vi ikke har tid til å dekke alle av dem i dag), men mange av dem har å gjøre med det som kalles "kart/modell av verden," både hans og deres. Vi skal snakke om hans i en senere episode-for nå, bare innse at ytre verden er en refleksjon av din indre verden. Tydeligvis han fikk litt arbeid å gjøre på hans indre verden, og han tar min dating råd alvorlig, men for nå la oss snakke om kart/modell av kvinner han datoer.


Hva er "kart/modell" av verden, og hvordan vil dette hjelpe din dating? Det er bare hvordan hver individuelle menneske visninger verden-den summen av våre intern representasjoner. La meg gi deg et eksempel som kan avklare dette. La oss si at du og jeg lytter til radio og en bestemt sang kommer på. Du hater det, men jeg liker det. hvorfor? Fordi vi begge har ulike maps/modeller av verden. Selv om "input" (i dette tilfellet sangen) var akkurat det samme, var "output" (vår reaksjon på sangen) annerledes. Vår "kart" opprette de forskjellige utgang. Hvordan vi ser på verden er annerledes. Det er forskjellig hvordan hver mann svarer til min dating råd.


Når du er screening kvinner å se om de er verdt å bruke tid med, vil du avdekke så mye av sine kart/modell av verden som mulig. hvorfor? Fordi hvordan de har opptrådt i fortiden (basert på sine kart/modell av verden) er hvordan de vil oppføre seg i fremtiden. Og hvis tidligere atferd de har utstilt er ille, deres fremtidige atferd vil bli verre. (Ta mitt dating råd på dette!)


Når min venn fortalte meg under dette spurte dating råd sesjon om sin erfaring med denne "crazy kvinnen" jeg hvordan de møtte, hva hun sa til ham. Det tok meg 15 minutter for å lytte til ham for meg å fastslå, bare basert på hva hun sa til ham, at hun var en "nonstarter", noen jeg ville aldri starte en dating relasjon med. hvorfor? Fordi hun hadde beskrevet flere forekomster av psykotiske/stalking atferd i tidligere forhold. Men siden han ikke var aktivt avdekke hennes kart/modell av verden, og ta beslutninger basert på det, han fikk inn en fryktelig relasjon. Jeg ville ha unngått dating henne helt.


Så hvor du avdekke en kvinnes kart? Ved å stille, "elicitation spørsmål" og lytte aktivt. Duvilha å se etter vanlige mønstre av atferd som oppstår i hennes forbi relasjoner. En stund tilbake jeg møtte en kvinne online og vi møttes på byen Lake her i Austin for en spasertur. Så vi gikk jeg bare spurte henne om hennes online dating erfaringer. Igjen og igjen sa hun, "oh han holdt følge meg, men han var en taper."


Da jeg spurte henne om hennes relasjoner, og hun holdt snakker om hvordan dere "jukset på henne hele tiden." Hvordan visste hun om de var juks, spurte jeg? Vel, sa hun, fordi jeg ville drive ved sitt hus, og merkelig biler ville være i oppkjørselen. Min dating råd til alle som utstillinger denne holdning er... ikke gå, kjøre!


Nå, hvis jeg hadde fulgt alle typer dating forhold til denne kvinnen, hva tror du ville ha vært resultatet? Hun ville har drevet av huset mitt, på jakt etter "merkelige biler" og deretter hun ville ha beskyldte meg for "juks". Og deretter hun ville komme til min plass ved arbeidet i ulike timer å "møte meg." hvorfor? Fordi det er hva hun gjorde med alle gutta som "lurt på henne."


Tydeligvis jeg aldri møtt med henne igjen, selv om hun var søt. Men mange fyrene heeding ikke dette svært viktig nugget av dating råd ville ha, fordi de var betalende oppmerksomhet til ser ut, ikke avdekke hennes kart eller modell av verden. Og de neste seks månedene av sitt liv ville ha vært HELVETE.


Lytter etter kart/modell av verden er en verdifull ferdighet å utvikle, og noen av de beste dating råd jeg kan gi noen. Du vil finne at avdekke et kart av verden vil spare deg for mye frustrasjon. Så... Ive ' fikk noen lekser for dere. Når du går gjennom hele dagen i morgen, aktivt lytte for


andres kart. Få dem til å fortelle deg historier, og lytte for regelmessige mønstre av atferd, både gode og dårlige. Utvikle denne ferdigheten, og bruke den, og du vil kunne unngå mye av heartache, og nyte en masse glede.

No comments:

Post a Comment