Monday, October 22, 2012

Online Dating suksesshistorier

Dating kan være skremmende for alle: møte nye mennesker, å sette ens hjerte (og ego!) på linjen, investere tid og energi i relasjoner som du ikke er engang sikker på vil fungere ut. Men det er spesielt vanskelig for de som har blitt såret før.


"Min ex-mann bedro meg flere ganger før vi endelig fikk skilt," minnes Emma, 28. "Jeg var så redd for å stole på noen igjen." Gjennom online dating var hun i stand til å bli kjent menn på et mye langsommere, mer behagelig tempo. "Vi vil utveksle e-post, ringe hverandre, før jeg var personlig klar til å møte dem ansikt til ansikt," sa hun. "Jeg ikke føler skyndte å ta en beslutning. Jeg hadde full kontroll hvert steg på veien." Det tok hennes 3 måneder før hun avtalt å ha lunsj med Steve. De har vært sammen i to år, og de har vært snakket om å gifte seg.


Cecilie, 25, hadde aldri vært komfortabel med tradisjonelle dating scene. Hun har alltid vært sjenert, og hele rutinen av henger i baren og venter på noen å kjøpe hennes drikke var aldri henne ting. "Dessuten, jeg er typen jente som foretrekker å lese en bok i en rolig kaffebar," sa hun. Online dating tillot henne å møte folk på en måte som passer hennes personlighet-på henne laptop, mens du nipper til en cappuccino, og hun formulert hennes profil så hun ville møte gutta som delte hennes kjærlighet for lesing. Faktisk, da hun leste Ben (gjeldende kjæresten)'s e-, den første tingen som fanget henne var oppmerksomhet at de likte de samme forfatterne. "Du ikke får den slags 'presisjon matchmaking' i en bar," ler hun.


Greg, 35, nyter online dating fordi den setter ham på et nivå spillefeltet. "Du får virkelig å vite folk for hvem de er," sa han. Han føler i tradisjonelle dating første par datoer fokus for mye på imponerende hverandre, sa de riktige tingene, iført de rette klærne. Men når du e-post og chat, hva du betaler oppmerksomhet til er personens holdning og personlighet. "Du trenger ikke å vente til den fjerde eller femte datoen å finne ut om du tenker likt," sa han.


På den annen side, valgte Tori, 32, online dating fordi hun ønsket et lite eventyr i livet hennes. "Jeg bor i en liten by der du har kjent alle siden du var en liten jente. Det er vanskelig å møte noen nye, og hvis du går på en dato, er det store sladder dagen." Mens hun ikke er klar for noe alvorlig, er hun nyter å snakke med forskjellige typer mennesker fra hele verden. "En av mennene som jeg virkelig klikket med bor i Spania!" sa hun. "Han er så forskjellig fra noen jeg noensinne har kjent, men på samme tid, han forstår meg mer enn selv min familie gjør!" Hun planlegger å ta en måned av fra arbeidet for å besøke ham.

No comments:

Post a Comment